Witam serdecznie.

Zapraszam Was do recenzji gry  Forza Horizon 4  w wersji na PC. Gra dostępna jest do kupienia głównie w sklepie Microsoft i działa tylko na windows 10 – choć pewnie da się jakoś tak zrobić, by śmigała także pod innymi windowsami… Kupując wersję na Xbox One, gra działa także bez problemu na komputerze PC. Kto z Was zainteresowany jest moja recenzją poprzedniej wersjo tej gry, to zapraszam tutaj.

W skali 1-10 grę oceniam na 9/10!

Poniżej kilka screenów z gry:

PLUSY:

– piękna jakość grafiki w rozdzielczości 2k (QHD) – 2560x1440p

– świetny, bardzo realistyczny model jazdy, który można dowolnie ustawić wedle swojego uznania – dzięki czemu czuć, jak byśmy prowadzili realnie dany samochód

– bardzo duża ilość dostępnych samochodów – które są rewelacyjnie odwzorowane, gdyż wyglądają jak na żywo!

– bdb klimat świata wyścigowego

– bdb wykonane pory dnia i zmienność pogodowa – to był dobry pomysł ze zmieniającymi się porami roku – zawsze to dodatkowe urozmaicenie, zwłaszcza jazda zimą stawia dla graczy dość ciekawe i trudne wyzwanie względem pozostałych pór roku

– dobry tuning osiągów samochodów – można ręcznie poustawiać wedle swojego uznania wszelkie parametry jak: przełożenie skrzyni biegów, ciśnienie w oponach, kąt nachylenia kół itp. Dla tych, co nie lubią się z tym bawić, można wybrać jeden z gotowych profili tuningowych udostępnionych przez graczy

– bardzo dobrze wykonany tuning wizualny wozów – możemy dowolnie dostosować dany samochód za pomocą licznych naklejek, wzorów, kolorów lakierów itp

– bardzo dobra sztuczna inteligencja przeciwników komputerowych

– dobra optymalizacja, na GTX 1070, i7-8700K 5,0 GHz i 16 GB 3900 MHz Ram w 2k na detalach wysokich, mam 90-130 FPS, a na ultra 70-90 FPS

– bardzo dobrze działająca nawigacja samochodowa prowadząca nas prawidłowo do danego celu na mapie

– pięknie zachwycające krajobrazy jak i bardzo zróżnicowane, malownicze trasy – aż chce się grać dla samych cudownych widoków krajobrazu

– bardzo duża mapa z otwartym światem – możemy jeździć jak i gdzie nam się podoba – pełna dowolność i tak być powinno, czyli brak liniowości w grze zdecydowanie na PLUS

– całkowite przejście gry w trybie singla zajmuje sporo czasu  – ok. 50 godzin podstawowej wersji gry w zależności od wybranego poziomu trudności

– bardzo duża różnorodność wyścigów i dobra ilość każdego z rodzajów – nie tak jak w NfS, gdzie przeważały drifty, bo nie każdy jest fanem driftów… Mamy do wyboru: od wyścigów specjalnych typu wyścigi z odrzutowcem, po sprinty, jazdy na czas, drifty, dragi, ścigania 1 vs 1, trasy typowo offroad w trudnym terenie, radary, skoki z ramp, odcinkowy pomiar prędkości – także każdy powinien znaleźć coś d;la siebie.

– dodanie losowań nagród co pewien czas oraz możliwość zapisania się do dowolnego klubu społeczności FORZA, dodaje ciekawej różnorodności rozgrywce i zachęca do rywalizacji z innymi graczami online

– bardzo przydatna opcja z cofaniem czasu podczas wyścigu – dzięki temu nie musimy zaczynać danego wyścigu od nowa, gdy popełnimy błąd – dzięki temu oszczędzamy swój realny cenny czas

– wielki plus za to, że możemy przed każdym wyścigiem zmienić poziom trudności, dzięki czemu, gdy mamy problem z przejściem jakiegoś odcinka/wyścigu na danym poziomie, to obniżamy poziom i po problemie. Bo nie każdy tak samo lubi jazdę wszystkimi rodzajami pojazdów np. Buggy itp, które prowadzą się bardzo kiepsko i generalnie ciężko się nimi steruje

– udany pomysł na karierę singla – czyli rozbudowa festiwali, zdobywanie większej publiczności, co pozwala na odblokowywanie nowych wyścigów itp

MINUSY:

– kiepska dostępność gry i jej cena – gra jest dostępna do kupienia przeważnie tylko w sklepie Microsoft, gdzie ceny są bardzo wysokie jak na polskie warunki – 250 zł za podstawową wersję grę jak na polskie warunki, to stanowczo za wiele – sorry Microsoft, ale w Polsce zarabia się 4-5 razy mniej niż w większości pozostałych krajów UE, ale oczywiście kogo to obchodzi…

– dodatki do gry są drogie, a oferują niewiele jak za swoją cenę oraz nie wszystkie samochody są dostępne do odblokowania w grze – sporo modeli możemy nabyć tylko za dodatkową realną kasę, co jest typowym skokiem na kasę graczy

– trochę za niskie  ustawione wymagania na większości Fotoradarów  jakie trzeba spełnić, by zdobyć np. 3 gwiazdki potrzeba jechać z prędkością 300 km/h, gdzie tymczasem na tym foto da się jechać dobrym autem spokojnie 400 km/h, więc powinni wyżej poustawiać te wartości do spełnienia, by zdobyć max pkt i gwiazdek – dodało by to atrakcyjności tym wyzwaniom pomiaru prędkości

– nadal jak miało to w miejsce w Forza Horizon 3 (2016) brak możliwości dowolnego tuningu wizualnego za pomocą dodania dowolnych zderzaków, rodzajów świateł (neonów), spojlerów itp. – zawsze była by dzięki temu większa różnorodność…

– brak możliwości dostosowania gdzie i w jakim kolorze chcemy licznik klatek na ekranie, gdyż jest on w kolorze białym ustawiony i jest w większości czasu podczas rozgrywki słabo widoczny

– gra nie współpracuje prawidłowo z bardzo popularnym programem MSI Afterburner, więc niestety wartości parametrów naszych podzespołów jak temperatura CPU i GPU, prędkość wentylatorów, stopień obciążenia CPU i GPU oraz ilość użytego RAMU itp. nie będzie widoczna podczas rozgrywki – za co leci duży MINUS! U większości graczy gdy w tle jest odpalony wspomniany program MSI, to gra nie ccę się wogóle uruchomić i trzeba program zamknąć, a przez to brak jest podglądu parametrów naszego sprzętu w grze. W Forza Horizon 3 naprawili ten problem dopiero po ok 6 miesiącach po premierze, więc ciekawe jak tutaj z tym będzie…

– brak możliwości sprzedaży aut w dowolnej cenie – trzeba wystawiać je na aukcjach po cenach minimalnych ustawionych przez grę, co w przypadku niektórych modeli nie jest dobrze dobrane…

– gra w multi jest średnia i niedopracowana moim zdaniem np. mnie osobiście wkurza to, że nie można się ścigać autami w klasie X tylko w S2, a różnica w tych dwóch klasach jest bardzo mała! Przez to często nie można się ścigać naszym ulubionym wozem z klasy X, bo jego przerobienie na klasę S2 powoduje najczęściej spory spadek jego osiągów

– dodanie do gry elementów różnego ubioru postaci kierowcy oraz dodanie tych samych elementów w losowaniach Horizon uważam za kiepski pomysł, ponieważ ilu z Was zwraca uwagę na ubiór i wygląd kierowcy w grze wyścigowej….no właśnie…

– twórcy gry mogli by się bardziej zabrać do roboty za oszustów! Co prawda trochę się z tym poprawiło w porównaniu do pierwszych kilku dni po premierze, gdzie wyniki oszukańcze były znacznie wyższe niż teraz. Mianowicie chodzi o to, że niektórzy robią tak, że osiągają nierealne do uzyskania w uczciwy sposób  w grze wyniki na Fotoradarach, czy znakach ostrzegawczych np. da się realnie uzyskać dobrem wozem prędkość max 450 km/h na danym fotoradarze, a najlepsi w rankingu mają wyniki po 550-560 km/h, co jest oszustwem! To samo na skokach na znakach ostrzegawczychPrzykłady macie na poniższych screenach:

A co Wy sądzicie o tej grze ? Piszcie w komentarzach.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 − two =

Przejdź do paska narzędzi