Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Witam serdecznie.

Zapraszam do testu/recenzji karty graficznej Asus Strix GTX 1060 6GB. Szczegółowe dane techniczne o tym modelu znajdziecie na tej stronie producenta. Omawiany model jest to wersja standardowa, więc bez dopisku OC. Wersja OC każdej z kart z rodziny GTX 10, pozwala na osiągniecie po OC wyższych taktowań zegarów w zależności od danej sztuki o 50-100 MHz. Poza tym jest to dokładnie ten sam model karty co bez dopisku OC.

Wygląd zewnętrzny i budowa

Karta zapakowana jest tradycyjnie dla Asusa w eleganckie pudełko, które stanowi dobre zabezpieczenie w czasie transportu. W zestawie dostajemy standardowe elementy, takie jak płyta ze sterownikami, zaślepki na porty karty, czy instrukcja. Asus Strix posiada elegancki backplate pokryty folią zabezpieczająca, który usztywnia konstrukcję GPU oraz nadaje bardzo ładny wygląd. Niestety w tym modelu producent nie zastosował pooświetlanego logo ROG na backplacie za co leci minus, gdyż  w cenie ok 1500zł zdecydowanie powinno być wszystko co najlepsze – to nie jest karta za 500zł!

Karta posiada rozbudowany układ chłodzenia, dzięki któremu w obciążeniu są uzyskiwane niskie temperatury i bardzo dobra kultura pracy. Wszystkie elementy chłodzenia karty są bardzo dobrze spasowane, a materiały użyte do wykonania chłodzenia GPU są bdb jakości np. wszelkie plastiki. Strix posiada po dwa porty DisplayPort i HDMI oraz jeden port DVI.

Metodologia i platforma testowa

– procesor: Intel i7-6700K – OC do 4,8 Ghz przy 1,385V

– pasta termoprzewodząca: Noctua NT-H1

– chłodzenie procesora: NZXT Kraken X61

– płyta główna: MSI Z270 MPower Gaming Titanium

– pamięć RAM: Adata XPG Dazzle DDR4, 2x8GB – OC do 3333MHz CL17

– karta graficzna: Asus GTX 1060 6GB Strix

– zasilacz: Corsair RM850X

– dysk SSD: Samsung 960 EVO 500 GB SSD NVME M.2.

– dysk HDD: Seagate Barracuda 3TB

– obudowa: Thermaltake Core P5 Green Edition

Testy wydajności są przeprowadzane przy procesorze podkręconym do 4,8 GHz przy Vcore=1,385 V, by możliwie zminimalizować negatywny wpływ jednostki obliczeniowej na wyniki. Pamięci zaś pracują z wartościami  3333 MHz CL17-17-17-37. Wykorzystany system operacyjny to Win 10 Home 64-bit ze wszystkimi aktualizacjami dostępnymi na dzień 11.02.2018, a wersja sterownika graficznego, to  ForceWare 390.65 WHQL.

Do pomiaru liczby klatek posłużyły programy Fraps 3.5.99 i MSI Afteburner. Wszystkie próby testowe są uruchamiane po minimum 15 minutowej rozgrywce, by wskazać wartości faktycznie realne, a nie szczytowe. Ja testuję karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po OC do maksymalnych stabilnych zegarów GPU oraz VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych, mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę i pracuje po wyjęciu jej z pudełka.

Testy wydajności, temperatury, kultura pracy i pobór energii

Na początek wyniki wydajności w benchmarku Unigine Valley 1.0. Testy wykonałem 3 razy pod rząd, żeby sprawdzić powtarzalność pomiarów. Karta jest testowana w rozdzielczości QHD/2k (2560x1440p) na ustawieniach maksymalnych, ale bez włączonej synchronizacji, by nie ograniczać ilości klatek oraz bez wygładzania krawędzi, gdyż w tej rozdzielczości jest to zbędne i włączenie tej opcji bardzo niewiele poprawia jakość obrazu, więc nie ma sensu marnować mocy karty na tę opcje.

Nie sugerujcie się najniższym FPSem w tym benchmarku, gdyż ten program posiada bug i za każdym razem w tym samym momencie jest mikro zacięcie podczas testu karty i znaczny spadek wartości FPS – stąd tak niska minimalna ilość klatek.

ustawienia bazowe karty – przed OC:

rdzeń: 1860 MHzpamięci: 4007 MHzpower limit: 100%temperatura: 59-60 C, poziom głośności: 35-35,5 dBi, pobór prądu: 110-120 W

kultura pracy, temperatury i pobór prądu – przed OC:

rozdzielczość 2k (2560×1440) – detale ultra – benchmark

 

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość 2k (2560×1440) – detale ultra – przed OC

 

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość 2k (2560×1440) – detale wysokie – przed OC

 

 

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość 2k (2560×1440) – detale średnie – przed OC

 

rozdzielczość FHD (1920×1080) – detale ultra – benchmark

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość  FHD (1920×1080) – detale ultra – przed OC

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość  FHD (1920×1080) – detale wysokie – przed OC

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość  FHD (1920×1080) – detale średnie – przed OC

ustawienia po OC karty:

rdzeń: 2012 MHzpamięci: 4415 MHzpower limit: 116%temperatura: 61-62 C, poziom głośności: 36-36,5 dBi, pobór prądu: 130-140 W

kultura pracy, temperatury i pobór prądu po OC:

rozdzielczość 2k (2560×1440) – detale wysokie – benchmark – po OC:

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość 2k (2560×1440) – detale ultra – po OC:

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość 2k (2560×1440) – detale wysokie – po OC:

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość 2k (2560×1440) – detale średnie – po OC:

rozdzielczość FHD (1920×1080) – detale ultra – benchmark – po OC:

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość FHD (1920×1080) – detale ultra – po OC:

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość FHD (1920×1080) – detale wysokie – po OC:

Śródziemie – Cień Wojny (2017) – rozdzielczość FHD (1920×1080) – detale średnie – po OC:

Po wykonaniu OC wydajność wzrosła o ok 5-6%, kultura pracy pogorszyła się zaledwie o ok 1 dBi, a temperatura wzrosła zaledwie o 1-2 C. Pamiętacie proszę, że to iż ja mam pod obciążeniem na tej karcie tak niskie temperatury, to głównie zasługa posiadania półotwartej obudowy Thermaltake Core P5. W zależności od tego jaką posiadacie obudowę, to osiągane temp będą nieco inne.

Co do wydajności GTX 1060 6GB, to karta zapewnia FPS na poziomie 40-70 klatek w rozdzielczości 2k QHD na detalach wysokich z wyłączoną synchronizacją pionową  w benchmarku Unigine Valley. Natomiast w grach jest podobnie, czego przykładem jest gra Śródziemie Cień Wojny. W zależności od danej gry i jej optymalizacji przez producenta, ilość klatek będzie różna, nie mniej na detalach wysokich/średnich w 2k karta ta zapewnia płynne granie na poziomie 50-70 FPS. 

Podsumowanie

W skali 1-10 kartę oceniam na 9.

Na tej karcie pogracie płynnie w nowe gry na detalach ultra/maksymalnych  w rozdzielczości FHD na monitorze o odświeżaniu 60-75 Hz i na detalach średnich na 120-144 Hz oraz w 2k na monitorze 60-75 Hz na detalach średnich/wysokich. W zależności od optymalizacji danej gry przez producenta oraz od posiadanego przez Was procesora i pamięci RAM, ilość generowanych klatek będzie różna.

ZALETY:

– bardzo ładny wygląd zewnętrzny karty

– porządna jakość wykonania GPU zwłaszcza jej układu chłodzenia

– wysoka jakość użytych materiałów – cewki nie piszczą, a plastiki są wysokiej jakości

– świetna kultura pracy oraz niski pobór prądu

– niskie temperatury pracy

– dobra wydajność w rozdzielczości 2k oraz bardzo dobra w rozdzielczości FHD

WADY:

– dla niektórych brak podświetlanego na backplacie logo ROG Asusa


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

9 + 9 =

Przejdź do paska narzędzi