Witam,
zapraszam do porównania hamulców 4 tłoczkowych Shimano ZEE oraz Magury MT5e. Oba zestawy hamulców kosztują jako nowe ok. 900-950 zł wraz z klockami metalicznymi lub pół metalicznymi. Oba hamulce posiadałem w swoim ebiku. Magury się pozbyłem na rzecz Shimano ZEE. Poniżej dowiecie się dlaczego.
Pamiętajcie, że oprócz dobrych hamulców, bardzo ważne są także dobre tarcze hamulcowe, do ebikó, które rozwijają prędkości powyżej 50 km/h muszą być tarcze pływające 203mm.
Wady MT5e i jednocześnie zalety ZEE:
- Do MT5e są droższe klocki hamulcowe metaliczne: Koszt zakupu klocków na jeden zacisk do MT5e, to ok. 70 zł, a do ZEE ok. 30 zł (w przypadku wersji bez radiatora). Czyli przy 2 hamulcach, mamy 140 zł vs 70 zł.
- W MT5e jest droższa klamka hamulcowa, która jest do tego plastikowa, więc jest delikatna. Nowa plastikowa klamka do MT5e kosztuje 250-260 zł, a nowa z kutego aluminium do ZEE, to wydatek ok. 130zł.
- Z racji, że w MT5e jest zbiorniczek na płyn plastikowy razem ze śrubką, to nie jest zbyt szczelny hamulec w tym miejscu, co powoduje zapowietrzanie się hamulca podczas użytkowania – średnio co 1-2 miesiące – zależy kto jak dużo jeździ, i czy często używa hamulców, czy nie.
- Shimano ZEE ma wyższą moc hamowania niż MT5e, możliwe, że wynika to ze sposobu zamocowania klocków w zacisku. W MT5e są to 4 osobne, małe klocki, a w ZEE są to 2 duże klocki.
Zalety MT5e i jednocześnie wady ZEE:
- MT5e posiadają wbudowany czujnik hamowania, a ZEE niestety nie, więc chcąc takowy mieć, to trzeba go osobno kupić i zamontować, a to zwiększa koszt o ok. 130zł na jeden hamulec. Czujnik, o którym piszę zwie się: czujnik hamowania magura. Jest to aktualnie najlepszy czujnik na rynku i do tego najmniej awaryjny!
Podsumowanie: Wynik: ZEE 4:1 MT5e
Skoro oba hamulce kosztują podobne pieniądze, to po co wybierać te gorsze …? Odpowiedź jest chyba prosta…
0 komentarzy